Solisten

Vincent Lesage – Evangelist

De jonge tenor heeft een bijzondere passie voor het barokrepertoire en wijdt zich aan een historisch geïnformeerde uitvoeringspraktijk.

Hij ontwikkelt een flexibele techniek die zich aanpast aan diverse stijlperiodes en genres. Zijn specialiteiten zijn de virtuoze retoriek bij Bach, de lichtheid in de Franse haute-contre-partijen en de “gorgia”-passages uit het Italiaanse seicento.

Verder overtuigt hij evengoed in het cantabile van Händel of Mozart en in de diepe expressie van het Duitse Lied. Hij neemt masterclasses bij o.m. Greta De Reyghere, Howard Crook en Udo Reinemann.

Matthew Zadow – Christus

De carrière van de Canadese bariton Matthew Zadow raakte in een stroomversnelling sinds hij neerstreek in België en vooral na zijn recente debuut in de Munt als Commissionario/Dottore Grenvil (La Traviata, Verdi), en als Jonas Fogg (Sweeney Todd, Sondheim), in Bozar als Masetto (Don Giovanni, Mozart) en bij De Nationale Opera van Amsterdam als Baron Wurmerhelm (De Speler, Prokofiev). Afgezien van België en Nederland, leidde zijn carrière hem naar de grote operahuizen en mooiste concertzalen van Canada, Ierland en China.

Zadow heeft al een mooi operarepertoire opgebouwd met rollen als Eisenstein (Die Fledermaus, Strauss), General Boum (La Grande-Duchesse de Gérolstein, Offenbach), Graaf Almaviva (Le Nozze di Figaro, Mozart), Danilo (Die lustige Witwe, Lehár), Belcore (L’Elisir d’Amore, Donizetti), Dancairo (Carmen, Bizet), Baron Douphol (La Traviata, Verdi), Cristiano (Un Ballo in maschera, Verdi) en Le Chat/L’Horloge Comtoise (L’Enfant et les Sortileges, Ravel).

In het concert- en oratoriorepertoire vertolkte hij zowel eigentijdse partituren als de grote barokwerken. Vooral met de muziek van J.S. Bach heeft hij een grote affiniteit; hij zong de bas- en baritonpartijen van vrijwel alle grote werken en heel wat cantates. Als leerling van de kunstlied traditie heeft hij frequent “Les Nuits d’Éte” van Berlioz, “Die Schöne Müllerin” van Schubert, “Lieder eines fahrenden Gesellen” van Mahler, “Vier ernste Gesänge” van Brahms en “Songs of Travel’ en “Five Mystical Songs” van Vaughan Williams geïnterpreteerd.

Hilde Coppé – Sopraan

De Belgische sopraan Hilde Coppé studeerde aan de Koninklijke Muziekconservatoria van Gent en Brussel bij Lydia Lesage en Dina Grossberger, waarbij ze het Hoger Diploma Zang behaalde. Van Ronny Lauwers kreeg ze lyrische kunst. Aan het Tilburgs Conservatorium ontving zij het diploma voor Uitvoerende Musicus met grootse onderscheiding.
In Londen studeerde ze bij Jessica Cash. Daarnaast volgde ze meester-cursussen bij Jos van Immerseel, Noëlle Barker, Vera Rosza en Sarah Walker.
Ze had jarenlang de zangpedagoge Tua Sieuw Loh als coach. Momenteel volgt ze de S.Wilfartmethode.
Hilde Coppe is een veel gevraagde soliste voor barok, klassiek. Romantiek en hedendaagse muziek. Ze heeft heel wat passies en oratoria op haar repertoire staan.
Zij werkte samen met dirigenten als Grant Llewellyn, Patrick Peire, Koen Kessels, Ludo Claesen en in Zieuwent met Emile Engel.
In kamermuziekverband zingt zij met klarinet en piano in het “Lotustrio” en met trompet en orgel in het “Trio Symfonia”.
Zij geeft stemvorming, zang en vocaal ensemble aan de academies van Roeselare en Wetteren.

Miho Jeong – Altus

De Zuid-Koreaanse Countertenor Minho Jeong werd geboren in Dae-gu. Hij begon zijn zangcarrière op de middelbare school en studeerde eerst voor tenor.

“Crystal-like voice and splendid interpretation of the essence of the music; your sound of high C is formidable.” was een van de opmerkingen van zijn docenten. Echter vlak voor zijn eindexamen sloeg het noodlot toe en leek zijn zangcarrière ten einde. Hij weigerde echter op te geven en zette na een onderbreking, zijn carrière voort als countertenor.

Tijdens zijn master studie raakte hij volledig in de ban van Bach en de muziek van de Barok. Hij voltooide zijn Master als countertenor aan de Yonsei University bij Park Sunghee.

Minho Jeong maakte countertenor debuut in 2012, in de Hohe Messe van Bach met de Bachsolist’s Seoul, onder leiding van Masaaki Suzuki. Sinds die tijd zong hij talloze Bach Cantates en Passies met bekende musici zoals Hakwon Yoon, Sunah Kim, Masaaki Suzuki, Masato Suzuki, Ryo Terakado, Pascal Bertin, Jos Vermund, Mike Fentross, Gerd Türk, and Sigiswald Kuijken. Hij kwam hierdoor in diverse grote muziekhuizen, waaronder de LA Disney Hall, Dallas Opera Theater, Lotte Concert Hall, Seoul Art Center, en Tokyo Opera City Concert Hall. In 2012, was hij finalist in de Bach Competition in Leipzig.

Minho Jeong kreeg les van Seungbok Shin, Dongho Shin, Junghyun Kim, Chungsik Park, en Seunghee Park. In 2016 voerde zijn voorliefde voor de Barok muziek naar Europa om aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag zijn studie te vervolgen. Met Rita Dams, Peter Kooij, Pascal Bertin, Robin Blaze, en Dorothee Mields als docenten vervolgt hij zijn passie als Bach specialist.

Erik Slik – Tenor

De nederlandse tenor Erik Slik studeerde aan het Conservatorium van Utrecht bij Henny Diemer wordt momenteel gecoacht door Margreet Honig. In 2009 behaalde hij de finale van het Cristina Deutekom Concours.
Hij maakte deel uit van het Muziektheaterensemble van Theater&Philharmonie Thüringen (Duitsland) waar hij partijen vertolke als: Fenton in Nicolais Die lustigen Weiber von Windsor, Sinowi in Lady Macbeth van Schostakowitsch, Camille de Rossillon in Die lustige Witwe, Rector Adams in Peter Grimes en Pylade in Gluck’s Iphygenie auf Tauris, maar ook in musicals al Chess en Anatevka rollen op zich nam.

Bij De Nationale Opera (Amsterdam) was hij te zien in Lucia Di Lammermoor, Fanciulla dell West, Parsifal en Die Soldaten. Bij De Nederlandse Reisopera zong hij o.a. Gonzalve in l’Heure Espagnole (Ravel) en Don Basilio in Le Nozze di Figaro (Mozart). Hij werkte met dirigenten als Hartmut Haenchen, Carlo Rizzi, Kenneth Montgommery, Richard Egarr, Charles Dutoit, Anthony Hermus en Ed Spanjaard. In 2015 zong hij de hoofdrol in de wereldpremière van Jonathan Dove’s The Day After bij Holland Opera, waar hij afgelopen zomer Don Ottavio in Mozart’s Don Giovanni zong. Dit najaar keert hij terug bij de Nationale Opera Amsterdam in Parsifal. Hij maakte zijn debuut in Zuid Afrika als Tamino in Mozart’s Die Zauberflöte.
Naast zijn werk in opera is Erik Slik tevens een veelgevraagd concertsolist in binnen- en buitenland. Tot zijn repertoire behoren Händel’s Messiah, Bach’s Matthäus en Johannes Passion maar ook modernere werken als Britten’s Spring Symphony en Henze’s Stimmen. Hij maakt sinds 2014 deel uit van de nederlandse groep Frommermann, een close harmony ensemble in de traditie van the Comedian Harmonists.

Michael Adair – Bas

De Canadese bariton Michael Adair studeerde aan de Unversiteit van Toronto afdeling Muziek en behaalde daar zijn Bachelor in Music en zijn diploma uitvoerend kunstenaar.

Aan de Zürich International Opera studio bekwaamde hij zich op het gebied van opera en daar zong hij diverse operarollen onder leiding van dirigenten als Nello Santi, Carlo Rizzi en Sir John Eliot Gardiner.

Maar ook het oratorium repertoire ligt hem na aan het hart en hij staat bekend als een elegante vertolker van Bach. Zo zong hij o.a. de Mattheus – en Johannes Passion, het Weinachtsoratorium en de missen, cantates en liederen van Bach. Maar ook Ein Deutsches Requiem van Brahms, Te Deum van Carpentier, Die Schöpfung van Haydn, L’Enfance du Christ van Berlioz, Paulus van Mendelssohn, Missa Solemnis van Beethoven.
Daarnaast hebben ook de Engelse componisten zijn aandacht zoals Britten’s War Requiem, Vaughan William’s Sea Symphony, Fantasia on Christmas Carols and Michel Tippett’s A Child of our Time.

Recent zong hij Benjamin Britten’s War Requiem, World of the Spirit en Rossini’s Petite Messe Solonelle in de Philharmonie van Keulen, een programma met de Missen van Mozart met het Philharmonisch koor Nürnberg, Mendelssohn’s bewerking van Handel’s Israel in Egypt in het Concertgebouw van Berlijn en Ein Deutsches Requiem met de Brusselse Choral Society.
Michael heeft een cd opgenomen met muziek van de Nederlandse componist Markus Teller met Studium Chorale en Ensemble Agimont.

Hij zong o.a. in de Carnegie Hall, Berliner Philharmonie en Keulse Philharmonie en werkte samen met Rotterdams Philharmonisch orkest, Cappella Amsterdam, Philharmonischer Chor Köln, Bach Collegium Stuttgart, Toronto Mendelssohn Choir e.a. onder de leiding van Daniel Reuss, Helmuth Rilling, Christian Kabitz en Andreas Spering.

Hij werkte mee aan diverse opnamen voor de Westdeutscher Rundfunk.