Solisten

Kaspar Kröner

Kaspar Kröner begon zijn muzikale opleiding met een studie altviool aan de Hochschule für Musik „Hanns Eisler” in Berlijn. Nadat hij zijn altstem had ontdekt, werd hij aan hetzelfde instituut door Scot Weir, Stewart Emerson en Wolfram Rieger begeleid bij de eerste stappen in zijn ontwikkeling als countertenor. Om zich te specialiseren in de historisch geïnformeerde uitvoeringspraktijk zette hij zijn zangstudie voort aan de afdeling Oude Muziek van het Koninklijk Conservatorium te Den Haag bij Michael Chance, Peter Kooij, Jill Feldman, Rita Dams en Diane Forlano. Daarnaast volgde hij masterclasses bij onder meer Helmut Rilling, Barbara Schlick, Gefrey Gall, Stephen Stubbs, het Hilliard Ensemble, Thomas Quasthoff en Jard van Nes.

Kaspar Kröner brengt een gevarieerd repertoire van Lied, Oratorium en Opera als solist en met ensembles als het Nederlands Kamerkoor, Amsterdam Baroque Choir, Huelgas Ensemble, Cinquecento en Cappella Amsterdam. Hij vertolkte verschillende operarollen zoals Arsamenes (Xerxes), Medoro (Orlando) en Tolomeo (G. Cesare) van G.F. Händel, Apollo (Apollo & Hyazinth) en Ascanio (Ascanio in Alba) van W.A. Mozart en Orpheus (Orpheus & Eurydike) van Ch.W. Gluck. Daarbij werkte hij samen met dirigenten als Ton Koopman, Daniel Reuss, Pablo Heras Casado, Risto Joost, Paul van Nevel, Mike Fentross, Jörg-Peter Weigle, Richard van Schoor en Hermann Bäumer.

Vincent Lesage

De jonge tenor heeft een bijzondere passie voor het barokrepertoire en wijdt zich aan een historisch geïnformeerde uitvoeringspraktijk. Hij ontwikkelt een flexibele techniek die zich aanpast aan diverse stijlperiodes en genres. Zijn specialiteiten zijn de virtuoze retoriek bij Bach, de lichtheid in de Franse haute-contre-partijen en de “gorgia”-passages uit het Italiaanse seicento. Verder overtuigt hij evengoed in het cantabile van Händel of Mozart en in de diepe expressie van het Duitse Lied. Hij neemt masterclasses bij o.m. Greta De Reyghere, Howard Crook en Udo Reinemann.

Hilde Coppé

De Belgische sopraan Hilde Coppé studeerde aan de Koninklijke Muziekconservatoria van Gent en Brussel bij Lydia Lesage en Dina Grossberger, waarbij ze het Hoger Diploma Zang behaalde. Van Ronny Lauwers kreeg ze lyrische kunst. Aan het Tilburgs Conservatorium ontving zij het diploma voor Uitvoerend Musicus met grootste onderscheiding.
In London studeerde zij bij Jessica Cash. Daarnaast volgde ze meester-cursussen bij Jos Van Immerseel, Noëlle Barker, Vera Rosza en Sarah Walker.
Ze had jarenlang de zangpedagoge Tuan Sieuw Loh als coach. Momenteel volgt ze de S. Wilfartmethode.Hilde Coppé is een veel gevraagde soliste voor barok, klassiek, romantiek en hedendaagse muziek. Ze heeft heel wat passies en oratoria op haar repertoire staan, o.m. van: Bach, Mendelssohn, Telemann, Fauré, Gounod, Mozart, Haydn, Händel, Schubert en Rutter. Ook bracht ze al een aantal creaties ten gehore o.a. van Dirk De Nef, Rudi Tas, Peter Pieters, Willy Carron, Kurt Bikkenbergs.
Zij werkte samen met dirigenten als Grant Llewellyn, Patrick Peire, Koen Kessels, Florian Heyerick, Etienne Siebens, Ludo Claesen, Johan Duyck, Eric Lederhandler, Laslo Heltay, Alexander Rahbari, David Angus.

In kamermuziekverband zingt zij met klarinet en piano in het “Lotustrio” en met trompet en orgel in het “Trio Symfonia”.
Zij geeft stemvorming, zang en vocaal ensemble aan de academies van Roeselare en Wetteren.

Joachim Höchbauer

Joachim Höchbauer verwierf zijn muziekopleiding in zijn geboortestad Regensburg als lid van de Regensburger Domspatzen (koor van Regensburg-kathedraal). Eerst voltooide hij zijn studie muzikale pedagogie aan de Hochschule für Musik und Theater München (Universiteit voor muziek en uitvoerende kunsten, München), waar hij aanvankelijk werd geïnspireerd door pianist Helmut Deutsch en musicoloog Siegfried Mauser. Dit werd gevolgd door postdoctorale studies in vocale begeleiding onder Prof. Glauß aan de Musikhochschule Köln (Universiteit van Keulen), die hij in oktober 2004 met succes voltooide door het afleggen van de vocale begeleidingsexamens. In juli 2006 voltooide 

hij zijn studie Zang, ook aan de Musikhochschule Köln, onder professor Mechthild Georg.

Joachim Höchbauer heeft waardevolle artistieke inspiratie opgedaan in masterclasses van onder andere prof. Konrad Jarnot en prof. Wolfram Rieger.

Na velen jaren lid van het Collegium Vocale Gent onder Philippe Herreweghe treedt Joachim Höchbauer steeds vaker op als solist. Zijn solovoorstellingen brachten hem naar Philharmonie Essen, het Ruhrfestspielhaus Recklinghausen, Musiktheater Gelsenkirchen en Konzerthaus Berlin, maar ook naar Noorwegen, Italië en de VS. Daarnaast treedt hij regelmatig op tijdens het Bodenmeer Festival en is te horen in een recital in Carthage, Tunesië.

Hij gaf concerten met Neurenberg Symfonie Orkest, Nieuw Filharmonisch Orkest Westfalen, Bergisch Symfonie Orkest en diverse barokorkesten zoals het Rijnlandse Barokorkest, Capella Augustina (paleisconcert met Andreas Spering in Brühl), Concerto Brandenburg, Academie van Keulen, Collegium Cartusianum (Peter Neumann ) en Keulen Barok Orkest. Hij heeft ook aan vele CD-opnames meegewerkt.